Kateřina Lavrjuk

Pracující máma a cestovatelka, cizinec ve vlastní zemi, kterému se cizina domovem stát nestihla.
  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1253x

Kateřina Lavrjuk

Golfové brikule

Byl večer, slunce zapadlo za poslední kopec a my se vraceli z golfu. Plácání holí, jak to kdysi můj syn označil, se mi stalo osudným. Kdybych kdysi kdesi nekývla na pozvání "prostě to jet zkusit", všechno by bylo - nejspíš - trochu jinak. Jako obvykle za to mohli kolegové z práce. Když jezdíte denně sedmdesát kilometrů do práce a zpátky, nepobýváte na mnoha dalších místech, než v autobuse, v práci nebo doma... A že to, co se má stát, se stane, kdybyste z práce domů jezdili potrubní poštou, na to vemte jed.

19.12.2013 v 7:10 | Karma: 13,39 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Lavrjuk

Jak se zbláznit....do kocoura

Je spoustu věcí, které můžeme dělat, aniž bychom si vůbec uvědomili zázrak tvoření. Někdo vaří, jen tak, doma, aniž by tušil, že je vynikajícím kuchařem. Pak jednou, dvakrát uvaří kamarádům večeři, a časem přijde na to, že je jakoby ponořený do všech těch vůní a ani neví, jak mu uběhl čas. Někdo opravuje auta, nadává a sakruje, dokud tu mrchu závadu nevytáhne na světlo Boží a nesrovná ji tak, aby zase šlapala jako hodinky. Každý z nás, bez vyjímky, něco dělá právě takhle. Ponořený do věci, nevnímá čas, dokud se nepostaví s vítězným "MÁM TO!".

18.11.2013 v 22:19 | Karma: 9,06 | Přečteno: 560x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Lavrjuk

Jeden ... DEN

Jeden jediný den nemůže změnit tak moc, říkáme si. Co je to jeden den, nic. A tak věci běží pořád dál, zaběhnuté ve svých kolejích, a drobné odbočky, které přináší čas, jsou přehlédnuté v polích všednosti jako zapomenutá hlávka zelí. Kde je, sakra, to slibované nekonečno možností budoucnosti, když sedím s hlavou v dlaních a ptám se, jak a kudy? Stojím uprostřed pole a tu svou hávku zelí ne a ne najít.Když jsem byla malá, říkala mi babička, že "dobrá hospodyňka má pro pírko přes plot skočit!". Bože, babi, kdybys to dneska viděla!

14.11.2013 v 11:20 | Karma: 8,04 | Přečteno: 375x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Lavrjuk

Tátům :)

Sbohem, internete, dnes tě k sobě nepustím :)). Dnes večer nebudeme sdílet moje modrošedé dny večerním klábosením, ani nepísnu. Zítra je MŮJ VELKÝ DEN. Po téměř osmi měsících přijede - táta. Večer se zdál tak nekonečně dlouhý, že jsem nakonec neodolala a zapnula alespoň laptop.

8.11.2013 v 23:00 | Karma: 16,69 | Přečteno: 615x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Lavrjuk

Být ženou

Jsou rána, jako bylo to dnešní. Zamrzlá okýnka aut, jinovatka v trávě a dloooouuuhý kouř za každým výdechem. Zvoní mi v uších maminčin hlas - vem si čepici, bude ti zima, nastydneš... Kolik rán uběhlo od mojí podlední návštěvy v chaloupce pod horami? Až hanba počítat. Chybíš mi, knedlíková, bublaninová a polívková královno všech kuchyní. Myslím, že když Bůh viděl ten mazec, co Eva s Adamem natropili, stihnul ještě jednu naprosto zásadní věc - vrazil Evě na cestu dolů vařečku. Od té doby je možné být v nebi, kdykoli ji lidstvo správně popadne do ruky. Ale dohánějte babičky ve vaření, když ony to dělají padesát let!!! Jsou tou nejpodstatnější částí rodiny, tedy hned po tátovi a dědovi, co nosí a štípou dříví, aby bylo ve sporáku čím topit. Vždycky jsem kroutila hlavou, když děda hudrol a nebo prosazoval "svou" variantu čehokoli a babička jen s úsměvem říkala:"Ano, dědečku.." Hnětlo mě to a trvala jsem na tom, že by mu měla "něco" říct. Smála se a moudře říkala, že to přece vůbec není nutné. Trvalo mi roky naučit se takovým vrtochům se usmát. Mlčet. Vařit.

1.11.2013 v 22:36 | Karma: 29,11 | Přečteno: 3266x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Lavrjuk

Poradci, kam se podíváš

Vzpomínám na svého učitele dějepisu ze střední školy, který, kromě sečtělosti, vynikal úžasnou vlastností - zdravým selským rozumem. Po spoustě otázek, kterou bez problémů ustál, mimochodem velice vtipně, jedna ze spolužaček nahodila poslední otázku: "Pane učiteli, co mám dělat, abych zhubla?" Výbuch smíchu celé třídy doprovázelo zvonění, byl konec hodiny. Učitel počkal, až utichne obojí, postavil se a s povzdechem pravil: "Nežrat..."

19.8.2012 v 20:55 | Karma: 22,55 | Přečteno: 1343x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Lavrjuk

Krátký vzkaz P. Kulovi, diskutujícím bloggerům i adminům

Přečetla jsem článek "A podle čeho vybírají admini články na titulku?" P. Kuly ještě než se ocitl v Hyde parku a prošla si diskusi bloggerů. Samozřejmě jsem si všimla, že tolik diskutovaný pan Hrebenár se jí neúčastnil, stejně jako zmiňovaní admini. Mám teď trochu času, protože čekám na techniky, kteří nám přijdou zaměřit sítě do oken a beru tohle jako malou výzvu nebo soukromé cvičení, kdo máte chuť, zúčastněte se.

11.10.2011 v 12:44 | Karma: 10,40 | Přečteno: 1301x | Diskuse| Hyde park

Kateřina Lavrjuk

Zásadní ráno

To ráno, kdy jsem zaklepala na dveře koupelny, kde se přítel holil, bylo zásadní. Mohl říct cokoliv, zavřela bych dveře a svět by šel dál. Nechal mě sedět na okraji vany, namydlil si tváře a žiletkou si holil strniště.

7.3.2011 v 5:43 | Karma: 15,64 | Přečteno: 1042x | Diskuse| Ostatní